کاربرد پردازش تصویر در صنعت بسته بندی

استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر در صنایع غذایی : امروزه صنعت غذا بخش مهمی از صنایع جوامع بشری را به خود اختصاص داده است . مهمترین عوامل موفقیت در صنعت غذا کیفیت و نظافت میباشد.

به دلیل همین نکات بسیاری از صاحبان این صنعت به استفاده از ربات های صنعتی در این صنعت رو آورده اند تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه نیروی انسانی از دخالت عامل انسانی در پروسه تولید محصولات غذایی جلوگیری به عمل آید .در این بین ربات های DELTA PICKER نقش مهمی در خطوط تولید ایفا میکنند. در این مقاله به مرور کاربردهای تکنولوژی پردازش تصویر در این ربات ها در خطوط تولید میپردازیم .

همانطور که در شکل 1 مشاهدی میکنید تولیدات غذایی نیاز دارند تا به خوبی پخته شوند و دانه های کنجد به طور یکنواخت در روی سطح محصول پخش شود با استفاده از تکنولوژی پردازش تصویر سه بعدی و تعیین میزان تشابه این مشکل تا حد زیادی حل شده است و محصولاتی که درصد قابل قبولی از تشابه با محصول مورد نظر را ندارند از خط تولید حذف میشوند.

همان طور که در شکل 2 مشاهده میکنید در بسیاری از موارد نیاز به تعیین دقیق موقعیت و وضعیت محصولات روی نوار نقاله میباشد . سنسور های پردازش تصویر نصب شده در بالای نوار نقاله قابلیت تشخیص مطابقت وضیعت محصولات با وضعیت مطلوب را داراست در صورتی که میزان تشابه از حد مطلوبی کمتر باشد به ربات دستور میدهد تا محصول را از خط تولید خارج گرداند.

به دست آوردن محصولاتی که از نظر اندازه ابعاد و حجم باهم مطالقت دارد در صنعت غذا بسیار اهمیت دارد . شکل 3 تصویر کاربرد پردازش تصویر برای تعیین حجم و ابعاد ظاهری نان ها روی نوار نقاله را نشان میدهد. استفاده از این تکنولوژی تضمینی برای کیفیت محصول خروجی میباشد .

شکل 1                                                                               شکل 2                                                                         شکل 3 

  

 

خوانده شده : 1166 بار آخرین بروزرسانی در تاریخ : شنبه, 24 آذر 1397

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :19
این هفته :118
این ماه :545

سیستم اطلاع رسانی

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ما،از جدیدترین اطلاعات،اخبار و تغییرات در صنعت برق مطلع شوید.

ارتباط با ما

آدرس:قم،خیابان شهید کیوانفر، کوچه 14 ، پلاک 242

0912 153 2052

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

درباره ما

گروه مهندسی کنترل صنعت بینا در زمینه اتوماسیون صنعتی ، اتاق تمیز (clean room) ، ابزار دقیق ، طراحی و ساخت تابلو های کنترل و فرمان ، طراحی و ساخت ست های آموزشی و... فعالیت می نماید.

 

گروه مهندسی کنترل صنعت بینا