سیستم های کنترل سرو

سرو موتور (Servomotor) یا موتور کنترل (Control motor) نوعی از موتورهای الکتریکی است که با هدف بکارگیری در سیستم های کنترل فیدبک طراحی می شود.

به عبارت دیگر سروو موتورها موتور های بسیار دقیقی هستند که می توانیم در آنها موقعیت شفت سروو را کنترل کنیم، علاوه بر کنترل موقعیت شفت سروو، قدرت و سرعت چرخش شفت سروو موتور را نیز می توانیم کنترل کنیم، لختی(اینرسی) در این موتورها پایین بوده و در نتیجه تغییر سرعت در این موتورها بسیار سریع است. معموال قطر این موتورها کم اما درازای آنها زیاد میباشد.

سرو موتور یک دستگاه کوچکی است که یک محور(shift) خروجی دارد. این محور قادر است تا در یک موقعیت و زاویه ای خاص با ارسال سیگنال رمزی قرار گیرد. در واقع چگونگی حرکت و موقعیت های زاویه ای این محور خروجی توسط دسته ای از سیگنال های رمزی که برای سیم کنترل آن تعریف می شودکنترل می شود. برای طول مدت زمانیکه یک سیگنال فعال بوده و یک پالس بر روی خط ورودی آن قرار دارد این محور خروجی در موقعیت خاص زاویه ای که مختص آن سیگنال است قرار می گیرد و با تغییر سیگنال رمزی موقعیت زاویه ای تغییر می کند. در عمل سرو موتورها در صنایع رباتیک و تولیدات صنعتی مانند موتورهای کنترل کننده هواپیماها، کنترل موقعیت سطوح مانند آسانسورها و … کاربرد وسیعی دارند.


در کاربردهای مـدرن ، واژه سرو یا مکانیــسم سرو به یک سیستم کنـترلی فیدبک که متغیر کنترل شونده ، موقعیت یا مشتق موقعیت مکانیکی به عنوان سرعت و شتاب است، محدود می شود. یک سیستم کنترلی فیدبک ، سیـستم کنـترلی است که به نگهـداشتن یک رابطه مفروض بین یک کمیت کنـترل شده و یک کمیـت مرجع ، با مقایسه توابع آنها و اسـتفاده از اختلاف به عنوان وسیله کنترل منجر می شود.سیستم کنـترلی فیدبک الکتریکی ، عموما برای کار به انرژی الکتـریکی تکیه می کند . مشخصـات مهمی که معمولا برای چنین کنترلی مورد نیاز است ، عبارتند از

1-پاسخ سریع

2-دقت بالا

3-کنترل بدون مراقبت

4-کارکرد از راه دور

نیاز های چنین کنترلی عبارتست از :

1-وسیله آشکار سازی خطا

2-تقویت کننده

3-وسیله تصحیح خطا

 


 

شرکت DELTA  یکی از پیشگامان طراحی و تولید سیستم های سرو درایو و سرو موتور در جهان بوده و تولیدات این شرکت سالهاست که در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک با قابلیتهای بسیار زیاد و دقت بسیار بالا و با امکان کنترل تک محور یا چند محور ، بصورت کاملا هماهنگ ماشین آلات صنعتی را به حرکت در می آورند. این شرکت با دارا بودن رنج وسیعی از محصولات سرو سیستم خود , سرو موتورهای AC بدون جاروبک ، تقویت کننده های دیجیتال ، موتورهای خطی ، موتورهای درایو مستقیم و قادر است کنترل مقدار دقیق جابجائی، سرعت و شتاب و گشتاور تجهیزات مکانیکی حرکتی را بر عهده گیرد. این کنترل بصورت چرخشی(Rotary) یا خطی(Linear) انجام می شود.

 

خوانده شده : 1490 بار آخرین بروزرسانی در تاریخ : دوشنبه, 12 آذر 1397

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :19
این هفته :110
این ماه :537

سیستم اطلاع رسانی

شما می توانید با عضویت در خبرنامه ما،از جدیدترین اطلاعات،اخبار و تغییرات در صنعت برق مطلع شوید.

ارتباط با ما

آدرس:قم،خیابان شهید کیوانفر، کوچه 14 ، پلاک 242

0912 153 2052

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

درباره ما

گروه مهندسی کنترل صنعت بینا در زمینه اتوماسیون صنعتی ، اتاق تمیز (clean room) ، ابزار دقیق ، طراحی و ساخت تابلو های کنترل و فرمان ، طراحی و ساخت ست های آموزشی و... فعالیت می نماید.

 

گروه مهندسی کنترل صنعت بینا